Αρχική Μικρες Επιχειρησεις

Μικρές Επιχειρήσεις

Αγορές απο το διαδίκτυο: Η διέξοδος

E-mail

Σε 26,9% ανήλθε το ποσοστό των χρηστών του Διαδικτύου που κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012 πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, ποσοστό από το οποίο προκύπτει αύξηση 14% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2011. Στην πλειονότητά τους, τα άτομα αυτά είναι άνδρες, ηλικίας 25- 34 ετών και επέλεξαν να κάνουν τις αγορές τους από εγχώριες επιχειρήσεις. Ειδικότερα, από την έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για το ηλεκτρονικό εμπόριο, προκύπτουν και τα εξής: Ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής των ατόμων που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές μέσω του Διαδικτύου, για την πενταετία 2008- 2012, ανέρχεται στο 18,5%. Την τελευταία διετία, το ποσοστό των χρηστών που δηλώνουν ότι έως και τον Μάρτιο κάθε έτους, δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες αγαθών μέσω του Διαδικτύου μειώθηκε από 70,9% το 2010, σε 63,9% το 2011 και 61,8% το 2012.

Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές/παραγγελίες, προκύπτει ότι για το α΄ τρίμηνο πέρυσι, το 56,9% είναι άνδρες και το 43,1% γυναίκες. Το 37,9% όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 25- 34 ετών. Όσον αφορά στο μορφωτικό επίπεδο, οι χρήστες με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΤΕΙ/ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή με μεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 55,7% και οι μέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης) στο 40,2%.

Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες για προσωπική χρήση των οποίων οι αγορές ή παραγγελίες από το Διαδίκτυο αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2011-Μαρτίου 2012 σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούμενου έτους, είναι:

• φάρμακα, κατά 36,1%,

• είδη ένδυσης και υπόδησης - αθλητικά είδη, κατά 28%,

• υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης, κατά 27,5%,

• είδη διατροφής - είδη παντοπωλείου, κατά 25%,

• εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφο κλπ.), κατά 16,2%. Τα είδη που οι αγορές/παραγγελίες τους καταγράφουν μείωση είναι: • υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (συνδρομές συνδρομητικής τηλεόρασης - Nova, συνδρομές ευρυζωνικής σύνδεσης, λογαριασμοί κινητού ή σταθερού τηλεφώνου, καταβολή χρημάτων σε προπληρωμένη τηλεφωνική κάρτα κ.λπ.), κατά 40%,

• εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή, κατά 37,1%,

• διαμονή σε καταλύματα (ξενοδοχεία, δωμάτια, διαμερίσματα κ.λπ.), κατά 26%,

• λογισμικό ηλεκτρονικών υπολογιστών (εξαιρουμένων computer games και video games) και αναβαθμίσεις αυτών, κατά 25,9%,

• παιχνίδια για ηλεκτρονικό υπολογιστή και παιχνιδομηχανές και αναβαθμίσεις αυτών, κατά 22,9%,

• ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κ.λπ.), κατά 21,5%. Ειδικότερα, για τις ηλεκτρονικές αγορές καταλυμάτων και ταξιδιωτικών υπηρεσιών σημειώνεται η αντιστροφή η οποία παρατηρείται στα δεδομένα την τελευταία τριετία.

Το 74,3% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 - Μάρτιος 2012 επέλεξε να κάνει τις αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό αυξημένο κατά 24,9%, σε σχέση με το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2009 - Μάρτιος 2010 το 41,3% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 24,3% από χώρες εκτός ΕΕ.

 

Θέλουν τη δική τους δουλειά

E-mail

Ενας στους δύο Ελληνες δηλώνει ότι, παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, επιθυμεί να έχει τη δική του επιχείρηση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Ευρωβαρόμετρου με θέμα την επιχειρηματικότητα στην Ε.Ε. Παράλληλα, το 96% των συμπολιτών μας αναγνωρίζει ότι βασικό εμπόδιο για να ξεκινήσει τη δική του δουλειά είναι η έλλειψη πόρων, ενώ για το 77% των Ελλήνων ανασταλτικός παράγοντας είναι και η έλλειψη πληροφοριών. Οι Έλληνες μαζί με τους Λιθουανούς, τους Πορτογάλους, τους Ρουμάνους, τους Λετονούς και τους Βούλγαρους αποτελούν την εξαίρεση στους «27», όπου κυριαρχεί τάση για απασχόληση με καθεστώς υπαλλήλου σε κάποια εταιρεία ή δημόσιο οργανισμό. Είναι ενδεικτικό ότι στην Ε.Ε., το 2012 σε σχέση με το 2009, παρατηρήθηκε μείωση του ποσοστού των πολιτών που επιθυμούν να έχουν δική τους επιχείρηση, από 45% σε 37%. Μάλιστα, η αυτοαπασχόληση είναι λιγότερο δημοφιλής κυρίως στον κοινοτικό Βορρά και ειδικά στη Σουηδία, τη Φιλανδία και τη Δανία, όπου οι περισσότεροι πολίτες, σε ποσοστά άνω του 70%, προτιμούν να είναι υπάλληλοι παρά να διακινδυνεύσουν επιχειρηματικά ανοίγματα. Από την κοινοτική δημοσκόπηση προκύπτει ακόμη ότι γενικά στην Ε.Ε., οι άνδρες και οι νέοι είναι αυτοί που προτιμούν να αυτοαπασχολούνται παρά να είναι υπάλληλοι, κάτι το οποίο επιθυμούν περισσότερο οι γυναίκες και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία.

Εν τω μεταξύ, σχέδιο δράσης με σκοπό να υποστηρίξει τους επιχειρηματίες και να αλλάξει ριζικά την επιχειρηματική νοοτροπία στην Ευρώπη υιοθέτησε χθες η Κομισιόν. Στόχος είναι να διαμορφωθούν νέες γενιές επιχειρηματιών με ειδικά μέτρα για τη στήριξη νέων επιχειρηματιών που προέρχονται από πληθυσμιακές ομάδες όπως οι νέοι, οι γυναίκες, οι ηλικιωμένοι, οι μετανάστες και οι άνεργοι. Σε ό,τι αφορά το μείζον θέμα της πρόσβασης στη χρηματοδότηση που συνιστά το κύριο εμπόδιο η Επιτροπή προτείνει να δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή αγορά για μικροχρηματοδοτήσεις και να απλουστευθούν οι φορολογικές δομές ώστε να δοθεί στις ΜΜΕ η δυνατότητα να αντλούν κεφάλαια μέσω άμεσων ιδιωτικών επενδύσεων (όπως μίνι-ομόλογα και διαδικτυακή μικροχρηματοδότηση). Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη ότι περίπου το 50% των επιχειρήσεων αποτυγχάνουν κατά τα πρώτα πέντε χρόνια, η Κομισιόν ζητά από τα κράτη μέλη να διαθέσουν περισσότερους πόρους για να βοηθήσουν τις νέες επιχειρήσεις να ξεπεράσουν αυτή την κρίσιμη περίοδο, δίνοντας έμφαση στη διαχείριση της κατάρτισης, την έρευνα και την ανάπτυξη. Ζητείται ακόμη η ενεργοποίηση των νέων επιχειρηματικών ευκαιριών που προσφέρει η ψηφιακή εποχή και να υπάρξει ευκολότερη μεταβίβαση της ιδιοκτησίας μιας επιχείρησης.

Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο περίπου 450.000 επιχειρήσεις με 2 εκατ. εργαζομένους μεταβιβάζονται σε νέους ιδιοκτήτες σε όλη την Ευρώπη με αποτέλεσμα την απώλεια περίπου 150.000 εταιρειών με 600.000 θέσεις εργασίας. Η Επιτροπή προτείνει τη διεύρυνση των αγορών για επιχειρήσεις και την εξάλειψη των φραγμών στις διασυνοριακές μεταβιβάσεις επιχειρήσεων. Προτείνεται ακόμη να υπάρχουν δεύτερες ευκαιρίες για τους έντιμους επιχειρηματίες σε περιπτώσεις πτώχευσης της εταιρείας. Η συντριπτική πλειονότητα (96%) των πτωχεύσεων οφείλεται σε μια σειρά από καθυστερημένες πληρωμές και άλλα πρακτικά προβλήματα. Τέλος, η Κομισιόν υποστηρίζει ότι θα πρέπει να υπάρξει απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών με στόχο τη μείωση του κανονιστικού φόρτου.

 

Επιχειρηματικές διακοπές

E-mail

Ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, μπορεί να είναι πραγματικά δελεαστικό να εργάζεστε όλη την ημέρα, κάθε μέρα. Ξεχάστε τα Σαββατοκύριακα ή τις διακοπές, είναι στο χέρι σας να κρατήσετε την επιχείρησή σας να λειτουργεί 24/7, για τη συνεχή βελτίωση, και να επεκτείνετε την πρόσβαση σας σε νέους πελάτες. Φροντίζοντας για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας μπορεί να το καταστήσει δύσκολο να αποδράσετε, ακόμα και για ολιγοήμερες διακοπές το καλοκαίρι. Σίγουρα, μπορείτε ενδεχομένως να επιτύχετε περισσότερα όταν κάνετε τα πάντα μόνοι σας, αλλά ένα διάλλειμα μπορεί να είναι αναζωογονητικό. Είστε νευρικός για το πώς λειτουργούν τα πράγματα στην επιχείρηση ενώ είστε μακριά; Σκεφτείτε τα εξής:

1) Χρήση - αλλά όχι κατάχρηση- της τεχνολογίας: Έχετε το Smartphone σας, και το Wi-Fi είναι διαθέσιμη σχεδόν παντού (ακόμα και σε κρουαζιερόπλοια), ώστε να είναι ευκολότερο από ποτέ να δουλεύετε σε πραγματικό χρόνο, να στέλνετε email και να έχετε επαφές με τους πελάτες σας. Απλά φροντίστε να μην το πάρετε πολύ μακριά, είστε σε διακοπές, θυμάστε; Θέστε ένα πρόγραμμα και, το πιο σημαντικό, ένα χρονικό όριο για το κινητό τηλέφωνο ή χρήση του διαδικτύου, πριν φύγετε. Να επιμείνετε σε αυτό, ώστε να μην καταλήξετε απαντώντας μηνύματα ενώ πηδατε τα κύματα.

2) Βελτιώστε τις ικανότητες διαχείρισης του χρόνου σας: Λειτουργώ την επιχείρησή μου με πλήρη απασχόληση για 5 χρόνια, και θέτω ως προτεραιότητα να επισκεφθώ την οικογένειά μου τουλάχιστον 5 εβδομάδες ανά έτος. Όταν έρχεται η ώρα της επίσκεψης, έχω κίνητρο να ολοκληρώσω επιπλέον εργασία πριν φύγω, οπότε δεν καταλήγω να εργάζομαι όταν είμαι εκεί. Σκεφτείτε μακροπρόθεσμα: ποια καθήκοντα θα μπορούσαν να σας παρεμποδίσουν όσο καιρό θα είστε μακριά; Ασχοληθείτε με αυτά πριν την ώρα τους και σχεδιάστε τα ταξίδια σας στρατηγικά γύρω από τις πολυάσχολες περιόδους σας Αποφύγετε ταξίδια οποιαδήποτε στιγμή, όταν η κρίση είναι πιο πιθανό να συμβεί, και ειδικά όταν πρέπει να την αντιμετωπίσετε προσωπικά. Αυτό θα σας επιτρέψει να είστε σωματικά και διανοητικά παρόντες όταν είστε με την οικογένεια ή τους φίλους σας.

3) Αναθέστε καθήκοντα στους υφισταμένους σας: Ένας στενός φίλος μας κατέχει μια επιχείρηση με περίπου 15 εργαζόμενους. Σε ολιγοήμερες διακοπές μαζί του πρόσφατα, ρωτήσαμε τι συμβαίνει όταν επιστρέφει από διακοπές. Πρέπει να προσπαθήσει περισσότερο για να κάνει catch-up; Έχουν εξυπηρετηθεί οι πελάτες ;

Η απάντησή του: "Αν τα πράγματα δεν λειτουργούν "Business as usual" από τότε που έφυγα, οι άνθρωποι απολύονται" Επειδή είναι ένας ιδιοκτήτης επιχείρησης που αγαπά να έχει τον τελευταίο λόγο σε όλα, αυτό πραγματικά μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Μερικές φορές πρέπει πραγματικά να κάνετε ένα βήμα πίσω και να αφήσετε άλλους να τρέξουν την δουλειά. Τους έχετε εκπαιδεύσει, άρα καθήστε πίσω και αφήστε τους να κάνουν τη δουλειά τους. Αν μη τι άλλο για να δουλεύουν μαζί σας, τους έχετε εμπιστοσύνη. Μπορεί να είναι δύσκολο να κάνετε ένα διάλειμμα από την επαγγλεματική σας ζωή, αλλά σίγουρα μπορείτε να απολαύσετε τις διακοπές με όλες τις εκκρεμότητες σε τροχιά διευθέτησης. Εμπρός λοιπόν - κάντε αυτό το ταξίδι, ξεκουραστείτε, χαλαρώστε και εμπνευστείτε για να σχεδιάσετε την ανάπτυξη της επιχείρησής σας μόλις επιστρέψετε.

 

Επτά βήματα για μια ασφαλέστερη καινούργια επιχείρηση

E-mail

Μια καινούργια επιχείρηση ξεκινά στη βάση μιας καλής ιδέας αλλά πολύ συχνά σταματά στην εκκίνηση… Για να προχωρήσουν οι ιδέες χρειάζεται σοβαρή εφαρμογή και ικανότητες πραγματοποίησης των απαραίτητων βημάτων ώστε τελικά η επιχείρηση να επιβιώσει και να αποδώσει. Χρειάζεται ένα γερό πλάνο και τα γερά πλάνα χρειάζονται ισχυρούς ανθρώπους για να τα προχωρήσουν. Γι αυτό οι επενδυτές προτιμούν να επενδύουν με βάση την προσωπικότητα των επιχειρηματιών παρά με βάση ένα καλογραμμένο business plan.

Ο Faisal Hoque στο βιβλίο του “The Power of Convergence” εστιάζει στις επαναλαμβανόμενες πρακτικές που αυξάνουν τις ευκαιρίες στις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά οι κανόνες αυτοί ταιριάζουν επίσης και στις καινούργιες εταιρείες.

1. Ξεκαθαρίστε ποια είναι η αξιακή αλυσίδα της επιχείρησής σας. Η αξιακή αλυσίδα είναι οι πελάτες, οι συνέταιροι, οι συνεργάτες, οι πωλητές, τα εσωτερικά συστήματα και η διοικητική ομάδα. Πρέπει να είστε σίγουροι ότι καταλαβαίνετε πώς λειτουργεί αυτή η αλυσίδα αλλά και η δυναμική της αγοράς έτσι ώστε να παίρνετε τις κατάλληλες αποφάσεις.

2. Αντιμετωπίστε τις κακές ή υποτονικές αποδόσεις. Το να αναγνωρίσετε και να καταλάβετε μια λάθος πορεία επιτρέπει την γρήγορη λήψη διορθωτικών μέτρων. Για να το πετύχετε αυτό απαιτείται προσωπικό που να γνωρίζει τις παραμέτρους και να εστιάζει στους πελάτες, την ποιότητα και την συνεχή βελτίωση.

3. Ενισχύστε την δύναμη της διοικητικής ομάδας. Τα μέλη της διοίκησης πρέπει να έχουν την απαιτούμενη εξουσία προκειμένου να παίρνουν αποφάσεις όταν η καθοδήγηση ή οι εντολές από τον επιχειρηματία εκλείπουν. Αυτό δεν σημαίνει έλλειψη κεντρικής στρατηγικής. Αντίθετα, επιτρέπει την συνεργατική λειτουργία μιας ομάδας αρκεί βέβαια αυτή να είναι αφοσιωμένη στην εταιρεία ή και τον επιχειρηματία.

4. Επικοινωνείτε αποτελεσματικά με την διοικητική ομάδα και τους πελάτες. Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι ένα δύσκολο εγχείρημα για κάθε επιχείρηση, πολλώ δε μάλλον για μια καινούργια όπου όλοι οι παράγοντες της αξιακής αλυσίδας είναι επίσης καινούργιοι. Επιπλέον, η επικοινωνία γίνεται ακόμα δυσκολότερη όσο η επιχείρηση μεγαλώνει…

5. Μετράτε την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα της εταιρείας. Πολλοί επιχειρηματίες κάνουν το λάθος να αντιμετωπίζουν αυτές τις μετρήσεις ως γεγονότα που πρέπει να συμβαίνουν σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους ή ότι αντανακλώνται από τα τελικά αποτελέσματα της επιχείρησης. Λάθος. Οι μετρήσεις πρέπει να είναι συνεχείς και να αφορούν σε ολόκληρη την ροή των λειτουργιών μιας εταιρείας.

6. Δημιουργήστε αμυντικούς μηχανισμούς. Το να υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο ή ακόμα και σενάριο έτοιμο για την χειρότερη εκδοχή, επιτρέπει την γρήγορη λήψη αποφάσεων στην περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά. Παράλληλα, βοηθά στην εφαρμογή των μέτρων που είναι αναγκαία για να επιστρέψει η εταιρεία σε υγιή βάση. Η γνώση των διάφορων οικονομετρικών δεικτών είναι απαραίτητη για να μπορεί κανείς να αντιλαμβάνεται πού πηγαίνει…

7. Μεγιστοποιήστε την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι η συνεχής βελτίωση και η καινοτομία θα πρέπει να σας κάνουν να αγνοήσετε τις κατεστημένες δομές και τα στάνταρ που εφαρμόζονται από όλους.

Εν τέλει αυτό που χρειάζονται οι επιχειρήσεις είναι μια συγχώνευση τεχνολογικών και επιχειρηματικών στοιχείων προκειμένου να μεγιστοποιήσουν το έσοδο και να βελτιστοποιήσουν την ανταγωνιστική τους θέση. Όσοι εστιάζουν μόνο στην ιδέα, ξεχνούν ότι η επιχείρηση είναι μια συνεχής διαδικασία με πολλούς «παίκτες».

 

Eurobank: "Η Ελλάδα Καινοτομεί" και βραβεύεται

E-mail

Μια Ελλάδα της προσπάθειας, της δημιουργίας και της επιτυχίας έλαμψε και έδωσε στίγμα αισιοδοξίας για το αύριο στην πανηγυρική τελετή της απονομής των βραβείων του διαγωνισμού «Η Ελλάδα Καινοτομεί!», που διοργάνωσαν από κοινού ο ΣΕΒ σύνδεσμος επιχειρήσεων και βιομηχανιών και η Eurobank EFG.

Μέσα από τις 21 προτάσεις-υποψηφιότητες που είχαν προκριθεί στην τελική φάση επιλογής, το Επιστημονικό Συμβούλιο, που συγκροτήθηκε από διακεκριμένα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας ανέδειξε τους τέσσερις επικρατέστερους, δύο στον τομέα της εφαρμοσμένης έρευνας και δύο στον τομέα της καινοτομίας. Τα βραβεία απέσπασαν:

Εφαρμοσμένη Έρευνα

Α΄ Βραβείο: ερευνητική ομάδα της εταιρείας Raycap, με έδρα το Μαρούσι, για το «Σύστημα υψηλών προδιαγραφών για προστασία σύγχρονων ηλεκτρονικών συσκευών ή διατάξεων από κρουστικές υπερτάσεις του ηλεκτρικού δικτύου». Την ομάδα αποτελούν οι Δρ. Ζαφείρης Πολίτης (εκπρόσωπος), Δρ. Φώτης Ξέπαπας, Δρ. Γρηγόρης Κωστάκης, κ. Σπύρος Παππάς, κα Ελένη Δήμου, κ. Δημήτρης Ιωαννίδης και κα Εύα Γιαννελάκη. «H Raycap εξελίχθηκε σε μια πρωτοποριακή εταιρεία με αντικείμενο την έρευνα και την ανάπτυξη προϊόντων», δήλωσε ο κ. Πολίτης. «Οι εξαγωγές μας υπερβαίνουν το 90% των πωλήσεων και κατευθύνονται στην Αμερική, στον Καναδά, στη Γερμανία, στις Σκανδιναβικές χώρες κ.ά. Η βράβευση στο διαγωνισμό είναι ιδιαίτερα τιμητική και αποτελεί σημαντική ώθηση για τη συνέχιση των προσπαθειών μας».

Β΄ Βραβείο: ερευνητική ομάδα της Danaos Management Consultants SA, με έδρα την Αθήνα, για το «Προηγμένο λογισμικό προγραμματισμού επιχειρησιακών πόρων, κατάλληλα σχεδιασμένο για την υποστήριξη ναυτιλιακών επιχειρήσεων». Την ομάδα αποτελούν ο κ. Τάκης Βαρελάς (εκπρόσωπος), η κα Σοφία Αρχοντάκη, ο κ. Ιωάννης Δημοτίκαλης και η κα Δήμητρα Μουτσικοπούλου. «Η βράβευσή μας είναι πέρα για πέρα τιμητική γιατί έχει ένα σημαντικό ειδικό βάρος», ανέφερε ο εκπρόσωπος της ομάδας κ. Τάκης Βαρελάς. «Γίνεται στα πλαίσια ενός υποδειγματικού, διάφανου και αξιοκρατικού διαγωνισμού. Γι’ αυτό ευχαριστώ τους οργανωτές, τον ΣΕΒ και τη Εurobank, και τους άλλους φορείς που πρόβαλαν με θετική σκέψη και αισιοδοξία ένα Εθνικό κεφάλαιο, το ενεργειακό δυναμικό της χώρας μας, της νοήσης και της μηχάνευσης».

Καινοτομία

Α΄ Βραβείο: ερευνητική ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για το «AquAsZero: Ενα κοκκώδες στερεό υλικό, που απομακρύνει το αρσενικό (τρισθενές και πεντασθενές) από το πόσιμο νερό, με χαμηλό κόστος και υψηλή αποτελεσματικότητα». Την ομάδα αποτελούν ο κ. Μανασσής Μήτρακας (εκπρόσωπος), κα Σοφία Τρεσίντση, κ. Κωνσταντίνος Συμεωνίδης, κ. Ιωσήφ Γεωργίου, κ. Γεώργιος Σταύροπουλος, κ. Αναστάσιος Ζουμπούλης, κ. Ιωάννης Τσιαούσης και κα Μαρία Κατσικίνη. «Συγκεντρώσεις Αρσενικού πάνω από το όριο ποσιμότητος απαντούν στο πόσιμο νερό πολλών περιοχών, τόσο της Ελλάδας όσο και του κόσμου ολόκληρου», δήλωσε ο εκπρόσωπος της ομάδας κ. Μήτρακας. «Η ανάπτυξη του θεροξύτη τετρασθενούς μαγγανίου προσφέρει μία λύση για την ισοδύναμη απομάκρυνση και των δύο μορφών του αρσενικού που υπάρχουν στο νερό, με ταυτόχρονη μείωση τόσο του παγίου κόστους των εγκαταστάσεων, όσο και του κόστους επεξεργασίας του νερού.»

Β΄ Βραβείο: ερευνητική ομάδα του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, για την «Παραγωγή Βιοντίζελ Δεύτερης Γενιάς από Καταλυτική Υδρογονοεπεξεργασία Τηγανέλαιων». Την ομάδα αποτελούν η κα Στέλλα Μπεζεργιάννη (εκπρόσωπος), η κα Αγγελική Καλογιάννη και ο κ. Αθανάσιος Δημητριάδης. «Ευχαριστώ τους διοργανωτές, Eurobank και ΣΕΒ, που προώθησαν αυτό το διαγωνισμό και ανέδειξαν νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας», ανέφερε η εκπρόσωπος της ομάδας κα Μπεζεργιάννη. «Η τεχνολογία παραγωγής βιοντίζελ 2ης γενιάς μέσω καταλυτικής υδρογονοεπεξεργασίας τηγανελαίου, μπορεί να αξιοποιήσει τις μεγάλες ποσότητες διαθέσιμου τηγανελαίου για την παραγωγή ενός οικονομικού βιοκαυσίμου σταθερών προδιαγραφών, που δεν απαιτεί μετατροπή σε κινητήρα. Εκτιμάται ότι η αξιοποίηση των διαθέσιμων ποσοτήτων του τηγανελαίου στην Ελλάδα μπορούν να καλύψουν το 10% των αναγκών του ντίζελ, που αποτελεί το στόχο του 2020, σύμφωνα με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή οδηγία.»

Τα βραβεία απένειμαν ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Θάνος Μωραϊτης, ως εκπρόσωπος του Πρωθυπουργού, ο Πρόεδρος του ΣΕΒ κ. Δημήτρης Δασκαλόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Eurobank EFG κ. Νικόλαος Νανόπουλος και ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου κ. Νικόλαος Καραμούζης.

Στην προσφώνησή του, ο Πρόεδρος του ΣΕΒ κ. Δημήτρης Δασκαλόπουλος συνέδεσε την έννοια της καινοτομίας με τη συνολικότερη ανάγκη να αναδειχθεί ένα πνεύμα αλλαγής στη χώρα. «Η προτροπή των καιρών είναι “τολμήστε να αλλάξετε τώρα και αμέσως μετά, να αλλάξετε ξανά”. Αυτό είναι το μήνυμα που έχουν έμπρακτα ενστερνιστεί οι δημιουργικές δυνάμεις του τόπου μας», σημείωσε ο κ. Δασκαλόπουλος και πρόσθεσε: «Το μέλλον δεν μπορεί να προβλεφθεί, πρέπει να διαμορφωθεί. Και το μέλλον διαμορφώνεται από εκείνους που διευρύνουν και αξιοποιούν τη γνώση. Το μέλλον χαράζεται από εκείνους που θέτουν τις σωστές ερωτήσεις και όχι από εκείνους που νομίζουν ότι κατέχουν τις απαντήσεις. Το μέλλον σφυρηλατείται από εκείνους που τολμούν να δράσουν, και ας μην υπάρχει άλλη σιγουριά από την αβεβαιότητα.»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Eurobank EFG κ. Νικόλαος Νανόπουλος επισήμανε την ανάγκη «να κινηθούμε γρήγορα με βάση μια στρατηγική ανάπτυξης που θα θεμελιώνεται στη διεύρυνση της παραγωγικής μας βάσης και την αξιοποίηση των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων, στην εξωστρέφεια και τον εξαγωγικό προσανατολισμό της οικονομίας με προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας, με έμφαση στην καινοτομία, την έρευνα, τη γνώση». «Μόνο έτσι», τόνισε ο κ. Νανόπουλος, «θα ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, θα αποκαταστήσουμε την κλονισμένη εμπιστοσύνη, και θα διαμορφώσουμε ένα περιβάλλον φιλικό προς την επιχειρηματικότητα, που θα κινητοποιεί επιχειρηματικά κεφάλαια, θα προσελκύει επενδύσεις και θα δημιουργεί ευκαιρίες και απασχόληση. Σε ένα τέτοιο σχέδιο ανάπτυξης, η έμφαση στη γνώση και την καινοτομία δεν μπορεί παρά να αποτελεί πυλώνα στρατηγικής σημασίας. Υπάρχει η Ελλάδα της γνώσης, των ιδεών, της αναζήτησης, και της προσπάθειας, η Ελλάδα που πιστεύει στις ικανότητές της και χτίζει το μέλλον της, διαψεύδοντας αυτούς που την αδικούν ή την υπονομεύουν.»

Κατά την απονομή των βραβείων, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Eurobank EFG κ. Νικόλαος Καραμούζης ανακοίνωσε ότι μετά την επιτυχία της πρώτης διοργάνωσης και τη θερμή ανταπόκριση που συνάντησε η πρωτοβουλία αυτή τόσο από την επιστημονική κοινότητα, όσο και από τους επιχειρηματικούς φορείς, αλλά και την ευρύτερη κοινή γνώμη, οι συνδιοργανωτές αποφάσισαν να τον θεσμοθετήσουν και να τον προκηρύσσουν τακτικά ανά δύο χρόνια.

Από την πλευρά του Επιστημονικού Συμβουλίου, ο Καθηγητής του ΕΜΠ κ. Γιάννης Καλογήρου υπογράμμισε την αξιοπιστία της διαδικασίας και τη διαφάνεια της κρίσης ως βασικές προϋποθέσεις επιτυχίας του διαγωνισμού. «Τέτοιες πρωτοβουλίες βοηθούν την ερευνητική κοινότητα να περάσει τη λεγόμενη «κοιλάδα του θανάτου», που χωρίζει τη σύλληψη μιας ιδέας και την επιστημονική της διερεύνηση από την εφαρμογή της και την πρακτική/οικονομική αξιοποίησή της», ανέφερε ο κ. Καλογήρου και πρόσθεσε ότι ο διαγωνισμός «βάζει στη δημόσια συζήτηση και αναδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο της καινοτομίας για την οικονομική ανάπτυξη».

Η τελετή απονομής των βραβείων του διαγωνισμού «Η Ελλάδα Καινοτομεί!» έγινε την Τρίτη 5 Ιουλίου, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

Περισσότερες πληροφορίες για το διαγωνισμό, τους υποψήφιους της τελικής φάσης, τις διαδικασίες επιλογής και βράβευσης και τους νικητές, στην ιστοσελίδα www.kainotomeis.gr

 

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Έξυπνες Business

Βρείτε μας στα Κοινωνικά Δίκτυα

Facebook Page: 173333942708909 Twitter: investnewsgr

Εγγραφή στο Newsletter

Ψηφοφορία

Είναι η κατάλληλη ώρα για να επενδύσετε σε μετοχές;
 

Οικονομία


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Οικιακά Oικονομικά


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Διεθνείς Αγορές

Any data to show

Μικρές Επιχειρήσεις


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Έξυπνες Συμφωνίες


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109